2015. február 28., szombat

Nyers citromtorta kicsit másképp...

Megkívántam egy kis édességet a hétvégére, és egy kedves - szintén nyersevő - ismerősöm, Karcsi által ihletett nyalánkságot gondoltam kicsit tovább... így nyers citromtortát készítettem, bár némiképp eltérve a recepttől... hogy miért kell nekem mindig, mindent másképp csinálni? Tipikus női választ fogok, adni: hát csak.

Mindig, amikor kitalálok egy fincsi nyers ételt, hogy ezt most megenném, általában guglizok hozzá egy receptet, (ha nincs, akkor kitalálom én) majd kissé megvariálom és megcsinálom... ez történt most is.

Ez a citromtorta 3 rétegben kelleti magát...
Technikai infó: a nyerstortát úgy kell enni, hogy egyszerre kóstold, ízleld az összes réteget, tehát ne a tetejét kezd el enni, mint egy krémesnek, hanem fentről-le az egész szeletből kanyaríts egy kozmikus falatot. :)

No akkor így készült a Nyers citromtorta:

Van ugye egy darab alja.
Ehhez kell:
1 csésze áztatott datolya  
1 csésze áztatott (24 óra) majd szárított dió
1 evőkanál holland kakaópor
1 csipet himalája só

Aprítógépben összedolgozzuk, és belenyomkodjuk a csatos tortaformába.
Technikai infó: jó ha külön-külön aprítod a diót és a datolyát, mert ha nem így teszel, úgy jársz mint én, vagy 6x le kellett állni, és lekapargatni az aprító oldalára tapadt masszát. Tehát külön ledarálod a diót (vagy összeaprítod a gépben), majd kiveszed és a datolyát is önmagában aprítod össze, majd ha így okés, össze lehet ereszetni őket egy-két menetre, hozzáadva a sót és a kakaóport.

A közepe a lelke.
2 érett, közepes avokádó
2 érett banán
3 citrom leve
fél csésze agaveszirup vagy méz 
3 evőkanál kókuszolaj
3 evőkanál útifűmaghéj

Mehet bele az aprítógépbe minden, az eredmény pedig egy kellemesen savanykás ízű krém lesz, amit szuperül ellensúlyoz a torta tetejének és aljának az édessége. Nyugodtan kóstolgasd közben és állítsd be magadnak az ízt, hiszen a nyersételeknek nem változik az ízük, pont olyan lesz, amikor elkészült, mint készítés közben! :) Így bátran adj hozzá még ebből vagy abból, ha Neked még nem elég savanyú, vagy nem elég édes... ha készen van, beleöntheted a tortaformába. Kicsit rázogasd meg, hogy szétterüljön. És tökjó színe van! :)

A teteje pedig egy csábítóan édes, selymes kesudiókrém...
200 g natúr kesudió (Vigyázz! Nehogy sós, pörkölt kesudiót vegyél, mint Robi... aztán meg volt sértődve, hogy visszaküldtem natúrért. Pasik! Édes tortába sós kesudió...)
4 evőkanál kókuszolaj
2 evőkanál agaveszirup vagy méz
fél csésze víz

Ez készülhet botmixerrel is. Nekem a turmixgép vált be leginkább, mert az szépen feldolgozza a kesudiót. Persze előre meg is darálhatod kávédarálóban, ha nem elég erős a turmixgéped, ugyanis itt egy finom, selymes, homogén krémet kell, hogy kapj. Nem kell bele sok víz, épp csak annyi, hogy vigye a gép a cuccot. Ha kész - tortaformába bele és lehet díszíteni...

Díszítésnek én most nyers müzlit választottam, mert édes és ropogós. De persze lehet(ett volna) a tetejére mézbe mártott citromkarikákat is tenni, kesudió darabkák társaságában, ha nem felejtettem volna el, hogy meghagyjak pár citromkarikát a díszítéshez. De a müzli sem rontott rajta, sőt! Nagyon finom lett!

Robinak ugyan nem jött be, mert nem tudta agyoncsapni tejszínhabbal, de mindenki másnak tetszett ez a kis gasztroélmény... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése